(wil geen) CV (zijn)

Hoe is het allemaal begonnen?

Vooruit, aan het werk.

Iedereen is meer dan zijn CV:

Há-HA

voorheen, Ha Collega,s ZEEP , HAM 1953, Z.Iel W.Oud niet meer S.Tout wel Ver.Geef.Me

geboren 10-02-1953

troetelnaam: Haske

roepnaam Harry

kunstenaar sinds 1979 toen zag ik de dans van Henri Matisse voor het eerst en viel alles in elkaar, kwam ik thuis, was ik twaalf ambachten en twaalf studies verder en wist ik , besefte ik diep, kunst maken is hart hoofd, hand kunnen inzetten, gebruiken, overstijgt alle eenzijdigheid waar ik in studie of werk tegenaan liep , nu gaat het beginnen, eerst me verhouden tot ,afzetten tegen, dan op eigen spoor komen, welkom op mijn spoor, ik rij ook bij wind regen sneeuw en blaadjes op het spoor, ga zitten als je wilt, blijf staan als dat je voorkeur heeft.

Ik ben benieuwd, hoe je kijkt?Alleen met je ogen , gaat er direct een signaal naar boven ,naar je hoofd, ga je nadenken, waar gaat dit over? wat betekent dit? zoek je naar herkenning , iets vertrouwds, om houvast te krijgen, meer begrip? Gaat er een signaal naar beneden , naar je hart, naar je buik, voel je er iets bij , ontregeling, ontroering, afschuw, wordt je intuïtie geactiveerd en mogelijk daardoor je eigen verbeeldinggeactiveerd? Mocht je denken dat kan mijn dochter van drie ook , dan nodig ik je graag uit, om het in mijn atelier na te doen of beter te doen, ik wil graag van zo’n getalenteerd kind leren. Van kijken ,naar maken, hoe iemand dat doet, of sterker zelf maken ga je als vanzelf ook beter kijken, hoe worden al die ogenschijnlijk ” losse delen” tot een geheel gemaakt?

Neem het kunstwerk : Kunst is holy fuckin shit. ( te zien in mijn bibliotheek)

Zijn er zeven gouden regels om tot een geslaagd kunstwerk te komen en zal ik vier verklappen?

vooruit:

1: wees ontvankelijk voor een influistering of inbeelding, voor een innerlijk beeld dat zich aandient, je kan het de goddelijke vonk van inspiratie noemen.

2: het voortdurend balans zoeken en houden tussen sturen en loslaten, hoe groot , hoe klein , kleur en welke dan, of geen kleur, welk materiaal dient het kunstwerk, hout, zaagsel as, of juist spijkers, schelpen, karton, honderden vragen komen op je af

3:goed , beter kijken, van maken, probeer het maar eens ga je beter , intenser kijken, kloppen de verhoudingen, hoe verhouden zich de lossen onderdelen ten opzichte van het grote geheel wat je via de inspiratie ingeblazen hebt gekregen, je bent toch niet zomaar wat aan het doen. hoe ziet de compositie eruit

4:durf de grenzen van de esthetica te tarten of op zijn minst wat op te schuiven

dan ben je er nog niet…………………………….. maak voor 5,6,7,een afspraak als je wilt voor een atelierbezoek, wie weet ,ontrolt het mysterie zich?